
Svítidla SUN@Home od společnosti Ledvance splňují požadavky i toho nejnáročnějšího zákazníka. Tato plnospektrální svítidla téměř identicky simulují záření slunečních paprsků, díky čemuž mají na lidské tělo i mysl řadu pozitivních dopadů. Aplikace LEDVANCE SMART+ Wifi pak umožňuje měnit teplotu barvy světla i intenzitu osvětlení v průběhu dne. Ačkoli je aplikace velmi intuitivní, může se stát, že narazíte na nějaký zádrhel. Pojďte se s námi podívat na řešení těch nejčastějších problémů, se kterými se můžete setkat.
V článku se dozvíte:
- Jak spárovat nový produkt?
- Nové zařízení není rozpoznáno nebo bliká
- Co dělat, když zařízení v síti nedrží nastavení?
- Musí být svítidlo připojené k Wi-Fi, aby fungovala funkce probouzení světlem?
- Kolik časových plánů je možné nastavit u zásuvky Sun@Home?
Jak spárovat nový produkt?
Přidání nového produktu do vaší sítě je možné provést třemi způsoby:
1) Automatické rozpoznání nového zařízení – žárovka nebo svítidlo se po připojení k elektrické síti samo rozbliká. V aplikaci se objeví bílá lišta s nově rozpoznaným zařízením. Kliknutím na tlačítko Go to Add spustíte proces přidání zařízení. V následujícím kroku zadáte údaje o vaší Wi-Fi síti, potvrdíte tlačítkem Další a v seznamu nalezených zařízení kliknete vpravo na tlačítko +.
2) Funkce Auto Scan – v případě, že neuvidíte automatickou nabídku nově rozpoznaného zařízení, klikněte na tlačítko + v pravém horním rohu na kartě Můj domov. Poté vyberte funkci Auto Scan. Opět zadejte údaje o vaší Wi-Fi síti, potvrďte a počkejte, dokud proces skenování a přidávání zařízení neskončí. Touto cestou budou instalována všechna nová zařízení v dosahu sítě najednou.
3) Manuální instalace – pokud vaše svítidlo nebliká nebo nefunguje některý z předchozích postupů, můžete jej přidat ručně. Opět klikněte na tlačítko + v pravém horním rohu na kartě Můj domov. Nyní zvolte Přidat ručně a vyberte typ zařízení, které přidáváte. V našem případě Lighting. Zadejte údaje o vaší Wi-Fi síti. Poté budete vyzváni k resetování přidávaného zařízení. Dle návodu 5x (z naší zkušenosti i vícekrát) rychle vypněte a zapněte napájení zařízení. U lampiček (například světelného budíku Moodlight) nepoužívejte ovládací tlačítko na těle lampičky, ale vypojujte a zapojujte svítidlo ze zásuvky. Nemusí se to povést napoprvé, proto nezoufejte a zkuste to znovu. Jakmile se zařízení rozbliká, potvrďte blikání zaškrtnutím Confirm indicator rapidly blink a tlačítkem Další. Nyní probíhá skenování dostupných zařízení a jejich přidání do sítě.
Nové zařízení není rozpoznáno nebo bliká
V tomto případě může jít o slabý signál Wi-Fi sítě. Sílu Wi-Fi signálu lze jednoduše změřit pomocí smartphonu, například aplikací WifiAnalyzer. Pomoci může i pouhé posunutí routeru v rámci vaší domácnosti, aby byl k zařízení blíž a signál se tak zesílil.
Co dělat, když zařízení v síti nedrží nastavení?
Opět může jít o problém se signálem Wi-Fi sítě. Druhým důvodem může být, že je potřeba provést aktualizaci firmwaru zařízení. To učiníte následovně. Nejprve si v aplikaci otevřete konkrétní zařízení. Aktualizace vám pak může být nabídnuta sama a stačí jen potvrdit tlačítkem Aktualizujte nyní. Pokud tomu tak není, klikněte na ikonku tužky v pravém horním rohu obrazovky. Uvidíte informace o zařízení, v seznamu sjeďte dolů a vyberte položku Zkontrolujte aktualizaci firmwaru. Zde můžete najít dostupnou aktualizaci, pokud již není instalována a povolit automatické stahování aktualizací.
Musí být produkt z řady Ledvance Sun@Home připojený k Wi-Fi, aby fungovala funkce probouzení světlem?
Funkce postupného a plynulého rozsvěcení svítidla, které vás bude nenásilně budit funguje i v případě výpadku internetu. Vámi nastavený režim probouzení světlem je uložený ve svítidle a bude fungovat i bez Wi-Fi. Nočního výpadek elektřiny a internetového připojení tedy pro vaše plnospektrální osvětlení není žádnou překážkou. Tak to pojďte vyzkoušet, na našem e-shopu najdete mnoho svítidel z řady Ledvance Sun@Home, stačí si jen vybrat. Třeba svítidlo Moonlight vám bude skvělým společníkem v ložnicích i dětských pokojíčcích.
Kolik časových plánů je možné nastavit u zásuvky Sun@Home?
Při nastavování automatických režimů zapínání a vypínání chytré zásuvky Sun@Home je možné využít 3 typy plánů a cyklů:
- Časový plán – Zásuvka se zapne nebo vypne v předem nastavenou dobu, například každý den nebo týden ve stejný čas. Maximální počet časových rozvrhů, které lze na jedné zásuvce nastavit, je 30.
- Pevný časový cyklus – Zásuvka se zapne na určitou dobu a pak vypne, a to v pravidelném cyklu (např. 2 hodiny zapnuto, 2 hodiny vypnuto). Těchto plánů lze nastavit maximálně 10.
- Náhodný časový cyklus – Zásuvka se zapíná a vypíná v náhodných intervalech. Tím simuluje nepravidelné používání, což je vhodné například pro zabezpečení domácnosti. Na zásuvce je možné nastavit maximálně 16 těchto plánů.
Nenašli jste odpověď na svou otázku? Zkuste navštívit přímo stránky výrobce Ledvance, kde najdete spoustu rad a tipů k používání produktů Sun@Home a aplikace LEDVANCE SMART+ Wifi.
Anebo se nám ozvěte, rádi vám poradíme😊Na naší zákaznické podpoře jsme vám k dispozici každý den od 8:00 do 20:00.
Autor tohoto článku:
světelný technik a odborník na zdravé osvětlení
Filip se věnuje zdravému interiérovému osvětlení již 8 let. Za tu dobu zpracoval více jak 500 návrhů a projektů osvětlení, vyzná se v technických záležitostech svítidel a dokáže hodiny povídat o tom, jak působí světlo na cirkadiánní rytmus, spánek a všeobecně zdraví. Pokud chcete poradit ohledně zdravého osvětlení, nebo máte technický dotaz, zeptejte se Filipa!